Jak szukać dobrej szkoły jazdy?

Jak szukać dobrej szkoły jazdy?


Drukowanie

Jak rozpoznać dobrą szkołę jazdy?
Który ośrodek szkolenia będzie najlepszy?

jaka-szkola-jazdyWYBÓR  SZKOŁY JAZDY …

Szukając szkoły nauki jazdy warto zwrócić uwagę na kilka aspektów, które potem mogą zaważyć na naszym sukcesie bądź bolesnej porażce na drodze.

Kiedy wybieramy szkołę językową, czy zajęcia dodatkowe z tańca, lekcję pływania lub jazdy na nartach to chcemy żeby nauczyciel potrafił przekazać wiedzę, był miły i przyjaźnie nastawiony. Podobnie myślimy o pomocach dydaktycznych jak podręczniki, sprzęt, pomieszczenia obiektu, czy życzliwym personelu technicznym. Jednak liczymy też na efekt w postaci samodzielnych umiejętności.

Czy w przypadku szkół jazdy też jest to ważne?
przekonajcie się sami czytając poniższy artykuł ..

CCC – czyli CENA CZYNI CUDA …

Niestety przedsiębiorcy w tej branży podobnie jak i w innych – potrafią czynić cuda w zakresie ceny kursu co jednak ma później przełożenie na jakość usługi, a wychodzi na jaw dopiero wtedy kiedy już zapłaciliśmy za szkolenie i nie ma się jak z niego wycofać.

bo było blisko i tanio .. 

Większość ludzi ma telefony komórkowe za 2 tysiące złotych, a kursu szuka za 1,5 … byle TANIO!
Wiedzą o tym właściciele marnych szkółek, których jest jak grzybów po deszczu i kuszą niską ceną, ale ..
Często wybieramy najtańszą szkołę myśląc, że przecież nie może być różnicy skoro ilość godzin praktyki jest taka sama. Jednak ilość godzin matematyki, czy języka polskiego w szkołach średnich tez jest taka sama, a jednak są szkoły marne i te bardzo dobre chwalące się absolwentami. Argument lokalizacyjny też często przeważa, oczywiście jeśli w pobliżu jest dobra szkoła to masz farta, a jeśli nawet nie sprawdzisz gdzie się zapisujesz bo po prostu ważne tylko jest to żeby było blisko, to popełniasz duży błąd. Czasem w sąsiedniej przecznicy może być 10 razy lepsza szkoła. Warto wcześniej się przejść do biura ośrodka i zapytać o ofertę, porównać i dopiero wybrać.

jak się to robi że jest tanio?

Oni wiedzą, że kierujesz się wygodą i niską ceną, więc potem bezczelnie Cię oszukują i wiedzą, że nic im nie zrobisz bo akceptując taniznę godzisz się na bylejakość w postaci braku zajęć z teorii i ratownictwa, skracania lekcji, wpisywania fikcyjnych dat, bycia kierowcą instruktora który załatwia prywatę na lekcjach za które Ty płacisz, odwiedzania stacji benzynowych, myjni, znajomych instruktora, wdychania papierosów,  jazd bez sensu metodycznego, braku egzaminu wewnętrznego, wyjeżdżenia tylko części jazd za które zapłaciłeś i obietnicy że resztę wyjeździsz tuż przed samym egzaminem państwowym, co nie jest prawdą bo jak zadzwonisz to Ci powie że akurat wtedy nie ma już czasu i grafik jest zapełniony.

niska cena kursu, ale drogie doszkalanie lub opłata za rezygnację

Najtańsze szkoły w praktyce okazują się droższe niż się zapowiadało! Okazuje się potem, że są dodatkowe opłaty, limity kilometrów,  płatne materiały, opłata za rezygnację. Niskie wynagrodzenie instruktorów świadczy tylko o nich samych oraz ich umiejętnościach.

Ale jest tanio i szybko! Ty nic nie umiesz, więc kupisz u nich jazdy dodatkowe już w normalnej cenie, ale nie spodziewaj się innej jakości. Paragonu, czy rachunku też nie zobaczysz.
I jeszcze jedno .. tam jest zawsze PROMOCJA!

Szkół jazdy w Krakowie jest ponad 140, jednak na palcach da się policzyć te które szkolą sumiennie i cieszą się dobrą opinią kursantów oraz uznaniem egzaminatorów.

W szkoleniu chodzi o to żeby uczyć się w nieskrępowanej atmosferze oraz żeby nauczyciel angażował się w swoją pracę i chciał nauczyć. Dobry instruktor jest jednak w cenie. Nikt poważny nie szkoli za minimalne wynagrodzenie.

Są jednak Tacy co szkolą za minimum, ale czy takiego właśnie chcesz instruktora, gdzie jedyne co usłyszysz to
„tu w prawo, tam w lewo i proszę się nie martwić, jakoś będzie…”

Bardzo ważne jest to … Kto będzie Cię uczył pierwszych czynności za kierownicą i jak przekaże tę wiedzę. Znamy te różnice chociażby ze szkoły podstawowej i nie od dziś wiadomo, że dobry nauczyciel potrafi zainteresować przedmiotem nauczania i zachęcić do jego nauki. Przypadkowy instruktor jazdy, a takich nie brakuje nie dość że nie nauczy to jeszcze naciągnie na dodatkowe lekcje, a progresu nadal nie będzie widać. Dlatego szukajcie dobrych szkół jazdy i konkretnych instruktorów.

ZACZYNAMY OD POCZĄTKU

Profil-PKK-wzór

Wzór wydruku PKK jaki otrzymasz od urzędnika

Żeby się zapisać musisz mieć numer PKK

Co to jest – opisujemy dokładnie tu .. kliknij link

Czy teoria jest ważna?

W szkoleniu kierowców bardzo ważną rolę odgrywa dobrze podana wiedza teoretyczna. Współczesna inżynieria drogowa i rozwiązania techniczne nowoczesnych samochodów wymagają rozległej wiedzy, która musi być prosto wytłumaczona. Zamiast czytać 3 razy podręcznik i sto razy robić testy, wystarczy w dobrej szkole odbyć wykłady. Wtedy podręcznik raz przeczytasz i wszystko się samo układa w całość. Testy nie są już problemem.

wykładowca-ruchu-drogowegoDobry Wykładowca – to podstawa

Wykłady to powinny być warsztaty prowadzone przez doświadczonego kierowcę – instruktora, który opowie (jak bajkę dla dzieci)  o ruchu drogowym i samochodach od A do Z w prosty i przystępny sposób, żeby już nie trzeba było nic doczytywać, a jedynie rozwiązywać ćwiczenia w formie testów.

Niestety częstą praktyką niskiej jakości szkół jest brak wykładów – zamiast tego dają testy.  Nie organizują zajęć z teorii w ogóle, oszczędzając w ten sposób na kosztach wykładowcy oraz ratownika lub ograniczają się jedynie do emitowania filmów, gdzie nie ma mowy o prawdziwym kontakcie z wykładowcą-instruktorem i dyskusjach w tematach interesujących przyszłych kierowców.

Przez tanie i marne szkoły wielu kursantów zniesmaczyło się taką formą zajęć i obecnie panuje opinia, że wykłady są nudne, a przecież tak być nie musi. Takie podejście odbijało się na zdawalności, a realne sytuacje drogowe często weryfikowały umiejętności albo raczej ich brak.  O tym jednak kursanci  orientowali się kiedy było już za późno.

e-Kursy, czy warto uczyć się e-lenrningiem?

To wygoda dla mających mało czasu, ale paradoksalnie ukończenie kursu e-learningowego zajmuje więcej czasu niż uczestnictwo w wykładach. Ponadto osoba ucząca się tylko testów pod egzamin będzie miała potem pod górkę na egzaminach z jazdy oraz słabiej będzie pojmować zagadnienia, których nikt wcześniej nie wytłumaczył. Dlatego nadal zachęcamy do wzięcia udziału w stacjonarnych warsztatach jakie oferują najlepsze szkoły jazdy.

Najlepsze szkoły poznasz po profesjonalnie zorganizowanej części teoretycznej!

Tanie szkoły nie robią dobrych wykładów, gdyż…
Klient który nic nie wie – to „złota kura”

Pamiętajmy, że każdy egzamin praktyczny kosztuje 140 zł. Jeżeli nie zdasz 3 razy to doliczając stracony czas i dojazd
– właśnie poszło 500 zł i nadal nic nie masz …..   musisz płacić dalej ..

JAK SZUKAĆ SZKOŁY?
KRYTERIA WYBORU DOBREJ SZKOŁY NAUKI JAZDY jaka-szkola-jazdy-krakow
Przed zapisaniem się na kurs koniecznie zapytaj i sprawdź: 

– czy szkoła posiada siedzibę z biurem i salą wykładową?
biuro powinno działać minimum 5 dni w tygodniu (a nie 1 dzień przez 2 godziny)

– czy szkoła ma plan i metodykę nauczania Swoich kursantów?
sprawdź czy szkoła posiada jakiś system nauczania, to świadczy o jej jakości!

czy szkoła posiada pojazdy identyczne jak na egzaminie lub egzaminacyjne?
w Krakowie obecnie to Hyundai i20 – model 2019 – silnik 1,2 benzyna (bez LPG)
Niektóre szkoły posiadają własne pojazdy egzaminacyjne i możesz na nich zdawać.

– czy szkoła zapewnia materiały do nauki i jakie?
w dobrej szkole otrzymasz łącznie: podręcznik, aktualne testy oraz e-learning.

czy szkoła oferuje zajęcia praktyczne z RATOWNIKIEM?
to co prawda obowiązek, ale tanie szkoły łamią prawo i nie robią takich zajęć!

– czy szkoła posiada komputer dotykowy do testów egzaminacyjnych?
to dziś standard wyposażenia dobrych szkół, tanie lipy tego nie mają w ogóle.

– czy szkoła posiada nowe i bezwypadkowe samochody?
w większości tanie szkoły mają auta powypadkowe od handlarzy..
czyli uczysz się na złomie z instalacją gazową… no ale masz tanio i wąchasz gaz!

– czy szkoła przeprowadza egzamin wewnętrzny? 
to obowiązek, ale większość szkół wypycha na egzaminy na siłę przed
ukończeniem wymaganych 30 godzin jazd, a potem nie chcą oddać pieniędzy

– czy szkoła wystawia rachunki i paragony za opłacane lekcje jazdy?
w większości tanie szkoły robią wszystko żeby nie dać Ci rachunku lub faktury

– czy szkoła ma doświadczonych instruktorów (min. 3 lata w zawodzie)
instruktor samodzielny to taki z min. 3 -letnim stażem, nie pozwól uczyć się na Sobie!
Dobre szkoły certyfikują swoich instruktorów w zewnętrznych placówkach.

Zdawalność dla Krakowa (wszystkie szkoły)

Na obecną chwilę średnia zdawalność za pierwszym podejściem dla miasta Krakowa mieści się na poziomie 39 – 43 %  Wydawałoby się że to tragedia, jednak to wysoka średnia w skali kraju. Nie zapominajmy, że szkół jazdy nie można porównywać do uczelni wyższych gdzie są egzaminy wstępne kandydatów, tu nic takiego nie ma a jednak są szkoły o w miarę stałej oraz wysokiej zdawalności.  W dużej mierze zależy to od dobrego instruktora oraz ilości odbytej praktyki.
W dobrej szkole jest min. kilku instruktorów, kilka samochodów, możliwość jazdy różnymi markami pojazdów w różnych gabarytach i silnikach, możliwość zmiany instruktora, samochodu, a nawet w ogóle zmiany i rezygnacji ze szkolenia bez dodatkowych opłat.

Złe kryteria doboru to:

– „bo ta szkoła jest najbliżej”
– „bo jest tam najtaniej”
– „bo właśnie jest promocja”

Dobre kryteria to:

+ „polecił mi ktoś kto się tam uczył”
+ „szkoła ma dobre opinie”
+ „szkoła istnieje minimum 5 lat na rynku”
+ „samochody są nowe i sprawne”
+ „szkoła dysponuje programem nauczania”
+ „instruktorzy są certyfikowani z minimum 3 letnim stażem”
+ „szkoła oferuje zajęcia stacjonarne z przepisów oraz z ratownikiem”

hyundai-i20-mord

EGZAMIN PAŃSTWOWY – gdzie zdawać w Krakowie?
W Krakowie egzamin państwowy można zdawać w MORD przy ul.Koszykarskiej (oficjalny adres ul.Nowohucka 33a) lub w Filii MORD przy ul.Balickiej. W zależności od tego gdzie będziecie Państwo składać egzamin – będą różniły się trasy przejazdu na egzaminie praktycznym w ruchu drogowym, jednak stopień trudności będzie bardzo podobny wbrew wielu opiniom. Łatwiej będzie tylko opanować topografię Krowodrzy, czy Bronowic w przeciwieństwie do Nowej Huty, Podgórza, Grzegórzek i Kazimierza. Nauczyć jednak trzeba się w dzielnicach Huty – bo tam występuje najwięcej różnorodnych skrzyżowań o dużych powierzchniach i wyraźnym oznakowaniu, stąd pominięcie tych dzielnic na etapie szkolenia byłoby poważnym błędem. Bez względu gdzie będziesz zdawać egzamin nauczyć musisz się wszystkiego.
Czytaj więcej (kliknij tu…)

LINKI:

  • Co to jest numer PKK – klinkij tu
  • Jakie są samochody egzaminacyjne – kliknij tu
  • Gdzie zdawać egzamin w Krakowie – kliknij tu
  • Czy można zdawać na automatycznej skrzyni biegów – kliknij tu