Mobileye, czyli mobilne oko.
Mobileye, czyli mobilne oko
Co to jest Mobileye i jak działa?
To najbardziej zaawansowany na świecie system wizyjnego bezpieczeństwa w pojeździe mający za cel zapobieganie wypadkom i kolizjom oraz przedwczesne ostrzeganie kierujących. Urządzenie w połączeniu z zaawansowaną telemetrią może oceniać oraz uczyć właściwego stylu jazdy kierowców. Opatentowane rozwiązania Izraelskiej firmy Mobileye są wykorzystywane przez większość najbardziej rozpoznawalnych producentów pojazdów jak Volvo, BMW, Renault, Audi, Tesla, Kia, Hyundai, Peugeot, Fiat, Ford, Mitsubishi, Man, Iveco, Scania, Nissan, GM,Land Rover, Chrysler – będąc na seryjnym wyposażeniu w modelach segmentu premium.
Ponad 12 lat pracy badawczej i ogrom inwestycji przyniósł efekt w postaci inteligentnej kamery z zaawansowanym procesorem EyeQ wykorzystującej specjalne algorytmy pozwalające zauważać to czego może nie widzieć kierowca.
Urządzenie daje wiele możliwości wykorzystania odgrywając rolę „trzeciego oka” ciągle monitorującego pole widzenia kierowcy. System ME obserwując drogę przed pojazdem identyfikuje potencjalnie niebezpieczne sytuacje i zapewnia audio-wizualne ostrzeżenia pozwalające kierującemu natychmiast reagować. Zapobiega to realnie kolizjom i zwiększa bezpieczeństwo uczestników ruchu.
Trzecie oko kierowcy
Urządzenie w sposób ciągły mierzy odległości, oblicza czas do prawdopodobnej kolizji z innymi obiektami jak pojazdy, piesi, rowerzyści, motocykliści, potrafiąc ich rozpoznawać. To jedyny system w branży który naprawdę zawiera kompleksowe ostrzeżenia oraz alarmy działające w czasie rzeczywistym. System wykrywa także linie na drodze, potrafi czytać znaki drogowe i pilnować kierującego by ich przestrzegał.
TECHNOLOGIA CZARNEJ SKRZYNKI
System generuje unikalne dane, które można w czasie rzeczywistym przekazywać do systemów telematycznych oraz systemów zarządzania flotami. Rozwiązanie takie zbiera szereg informacji z pojazdu poprzez kanał ME CAN oraz łączy dane z drogi i zachowań kierującego. Wiele globalnych organizacji które skorzystały z tego typu rozwiązań odnotowało znaczące zmniejszenie ilości incydentów na drodze, spadek ilości kolizji i tym samy spadek kosztów oraz wzrost kultury pracy kierowców. System analizuje styl jazdy kierujących i jest swoistego rodzaju „czarna skrzynką” na wypadek zdarzeń drogowych. Po zaistnieniu kolizji można odtwarzać sekunda po sekundzie co działo się z pojazdem, co robił kierowca i co powinien był widzieć.
System kamer ME w połączeniu z telematyką stanowi idealne rozwiązanie dla placówek kształcących kierowców lub doskonalących w zakresie stylu i techniki jazdy. Samochód z zamontowanym ME staje się rzeczywistym trenażerem dla kształtowania nawyków i zachowań kierowcy.
40% kierowców nie hamuje
Według Amerykańskiej Organizacji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) oraz Departamentu Transportu (DOT) przy współpracy z Instytutem Technologii Transportu w Virginii 93 % wszystkich kolizji spowodowanych jest błędem człowieka, a ten jest wynikiem braku uwagi. Blisko 80% wszystkich kolizji wynika z odwrócenia uwagi kierowcy na 3 sekundy przed zderzeniem. W 40% wszystkich kolizji policja nie odnotowuje nawet próby hamowania. Niezamierzony zjazd z pasa ruchu powoduje obrażenia u prawie 60% ofiar wypadków drogowych.
Auto Akademia w Krakowie jest pierwszą szkołą jazdy w Polsce, gdzie stosuje się na co dzień najnowsze osiągnięcia w dziedzinie telemetrii w celu poprawy kształcenia prawidłowych nawyków u młodych kierowców.
Innowacyjna szkoła jazdy
Pojazdy szkoleniowe Auto Akademii są wyposażone w specjalistyczne kamery Izraelskiej marki Mobileye oraz specjalne moduły telemetryczne do pozycjonowania pojazdu i sczytywania danych z jego komputera. System ten umożliwia bardzo obiektywną ocenę umiejętności danego kierowcy oraz jego kształcenie według najwyższych standardów bezpieczeństwa.
Elektroniczny instruktor jazdy
Trenażer i zaawansowana ocena stylu jazdy kierowców jest możliwa przy zastosowaniu dedykowanej przez izraelską firmę iTuran modułów STARLINK wyposażonych w GSM i GPS oraz iTuran SAFETY, czyli najbardziej zaawansowany na świecie akcelerometr 3D z własnym procesorem identyfikującym manewry kierowcy z analizą danych na temat przeciążeń. System pozwala w czasie rzeczywistym identyfikować zdarzenia typu kolizja, wypadek, a nawet zbyt szybkie najechanie na próg zwalniający lub krawężnik. Połączone systemy MES tworzą unikalny system raportowania o stylu jazdy kierowcy oraz za pośrednictwem ekranów i systemu dźwięków są elektronicznym instruktorem jazdy przekazującym kierowcy alerty o błędach jakie popełnia w czasie jazdy. Jako szkoła wykorzystujemy system MES do codziennej pracy z kierowcami podczas szkoleń. Efekty są porażające, gdyż komputer widząc drogę zauważa i analizuje błędy które mogłyby być pominięte przez trenera lub instruktora.
Analiza stylu jazdy i postępów każdego kierowcy
Osoby szkolone mogą za pomocą aplikacji w smartfonie analizować swoje błędy i styl jazdy. Program za pomocą aplikacji obrazuje w bardzo przejrzysty sposób konkretne zachowania wymagające poprawy przez kierowcę. Mogą to być np. częste przekraczanie prędkości, zbyt mały odstęp od poprzedzających aut, gwałtowne ruszanie lub hamowanie, nieprawidłowa zmiana pasa, nie używanie kierunkowskazów, zbyt szybkie wchodzenie w zakręty, najeżdżanie na krawężniki itp.
Szkolenie kierowców z użyciem systemu Mobileye iTuran daje niezwykłe rezultaty i uczy „od małego” prawidłowych nawyków i zasad jazdy. Jest to także świetne rozwiązanie dla firm posiadających flotę pojazdów, gdzie kierowcy nie szanują samochodów i charakteryzują się niebezpiecznym stylem jazdy. System jest w stanie resocjalizować niebezpiecznych kierujących wpływając na ewaluację ich postępowania na drodze. Jest to niewątpliwie jeden z najbardziej zaawansowanych na świecie system poprawy bezpieczeństwa za pośrednictwem elektroniki użytkowej.
Auto Akademia serdecznie zaprasza na szkolenia oraz do współpracy wszystkie podmioty zainteresowane zwiększaniem bezpieczeństwa flot samochodowych i poprawą stylu jazdy kierowców.