Kursy A2 i A w Krakowie

Nauka jazdy motocyklem w Krakowie

 

Kursy A2 oraz A w Krakowie to często poszukiwane szkolenia przez zainteresowanych uzyskaniem którejś z wymienionych kategorii prawa jazdy. Szkoły jazdy mają zróżnicowane oferty i zazwyczaj konkurują cenowo, co niestety zostawia daleko z tyłu oczekiwaną jakość takich kursów. Jak szukać dobrego szkolenia i czym się będzie ono wyróżniać? Czy to przypadkiem nie będzie powtórka z kursu na kategorię B?

Jak znaleźć dobry kurs motocyklowy?

Dobry kurs A Kraków

Profesjonalne kursy motocyklowe kategorii A, A2 w Krakowie realizowane przez MSM Małopolska

Ogólnie o kursach motocyklowych i szkołach

Przede wszystkim należy szukać szkół specjalizujących się w danej kategorii, gdyż tylko takie placówki będą mieć najlepsze doświadczenie i rozpoznanie w temacie. Obecnie co druga szkoła nauki jazdy w Krakowie oferuje kursy motocyklowe, ale niestety jakość tych kursów pozostawia wiele do życzenia. Najtańsze kursy można już kupić za 900 zł co jest w lepszych szkołach jedynie wynagrodzeniem instruktora, a gdzie koszty sprzętu i reszta wydatków? Niestety najtańsze kursy są w rzeczywistości oszustwem polegającym na sprzedawaniu usługi nie kompletnej.

5 rzeczy na które musisz uważać wybierając kurs motocyklowy

Wykłady dla motocyklistów – szkoły ich nie robią 

Podczas wyboru ośrodka szkoleniowego na prawo jazdy kat. A, zwróć uwagę, że przeciętne szkoły nie inwestują w motocyklowych wykładowców i nie ma tam zajęć z teorii o motocyklach. Najczęściej w biurach mówią, że jak masz kategorię B to nie trzeba chodzić na wykłady, bo jak twierdzą.. „to jest to samo co kat.B”. Jeśli już klient się uprze, to sadza się Go z kursantami na prawo jazdy B i każe się słuchać wykładów o samochodach i ogólnych przepisach drogowych. Zatem tak czy siak o motocyklach nic się tam nie dowiesz. Bezsens.

Instruktorzy o mizernych kompetencjach

Tanie szkoły nie mają dobrych instruktorów już nie mówiąc o tym, że często Ci instruktorzy co tam pracują nie posiadają nawet prywatnego motocykla. Zatem jak mają Was nauczyć? To także często instruktorzy posiadający uprawnienia kat. A od zaledwie 2-3 lat, jak zatem mają umieć nauczać innych? Otóż robią to… jeżdżąc przed Wami po mieście samochodem z „L”-ką na dachu. Mało tego często mają w tej „L”-ce innego kursanta na kategorię B! To jest właśnie tajemnica niskiej ceny.

Plac manewrowy – po żwirze i między samochodami

Zanim się zapiszecie …. zobaczcie jak wygląda plac manewrowy na którym będą Was uczyć! Okazuje się bowiem, że często na tym samym placu jeżdżą samochody „L”-ki, a motocykl ledwo się mieści próbując manewrować między autami. Dodatkowo nawierzchnie tych placów są w tragicznym stanie (piasek, żwir, łuszczący się asfalt, płyty betonowe, plamy benzyny, oleju,  itp…), a w czasie deszczu błoto i instruktor chowający się w samochodzie lub garażu. Maskara.

Szkoły B+A … czyli strach się BAć 

Większość szkół szkoli głównie na kategorię B, ale żeby oferta ośrodka wydawała się bogatsza oferują też kat.A.  Niestety najczęściej nie mają warunków do szkolenia na placu i zaledwie jeden motocykl. Najczęściej „ciągną” motocykl za samochodem, a nauka jazdy polega na wydawaniu komend „tu w lewo.. a tam w prawo.. „  Przecież w ten sposób nigdy nie opanujesz zadań na placu których jest aż siedem różnych i to bardzo trudnych. Od kilku lat średnia zdawalność zadań na placu dla motocyklistów wynosi 20-30% .. to bardzo mało, a przyczyną tych niepowodzeń jest powyższe robienie Klienta w balona. Skandalem jest także zjawisko polegające na tym, że kursant na motocyklu jeździ sobie sam po placu manewrowym, a jego instruktor w tym czasie szkoli na kategorii B innego kursanta.

Brak zainteresowania kursantem na motocyklu

Brak poczucia odpowiedzialności za Klienta i zainteresowania Nim. To jest najtrudniej sprawdzić przed kursem, a zależy od wielu czynników. Dobra szkoła motocyklowa to instruktorzy będący sami czynnymi motocyklistami, to ludzie z pasją i ludzie lubiących innych ludzi oraz mających misyjne przesłanie. Niestety takich firm jest mało, gdyż żądza pieniądza i zwykłe lenistwo doprowadza do chaosu w procesie kształcenia czego efektem może być późniejszy wypadek Klienta (już nawet po zdanym egzaminie). Wiele szkół ćwiczy kursantów jak „małpy” do egzaminu i nawet podstawia im motocykle, byle mieli łatwiej zdać i żeby statystyka się zgadzała. Jednak czy tak powinien kurs wyglądać? Czy powinien być kursem na dany model motocykla?  Raczej nie…

Jak powinien wyglądać dobry kurs motocyklowy?

Analizując powyższe PIĘĆ wskazań, należy przyjąć ich odwrotność. Czyli dobry kurs kategorii A1,A2,A to szkolenie typowo motocyklowe, bez siedzenia na wspólnej teorii z kandydatami na kierowców B, C, czy D.  Dobra szkoła organizuje zajęcia dedykowane motocyklistom i nie są to zagadnienia z kodeksu drogowego. Dalej.. instruktorzy którzy będą Was uczyć powinni sami być aktywnymi motocyklistami z minimum kilkuletnim doświadczeniem w nauczaniu, nie wspominając już o własnym doświadczeniu w jeździe motocyklami. Dobry instruktor w czasie nauki również jedzie na motocyklu obok kursanta i zwraca uwagę na mnóstwo ważnych szczegółów, a nie tylko podaje komendy „w prawo i lewo”. Dobra szkoła musi dysponować dużym placem o dobrej nawierzchni i nie powinno tam być żadnych samochodów.

Dobrych szkół motocyklowych jest niewiele

W Krakowie jest takich szkół nie więcej niż palców na jednej ręce. Niestety nie są tanie, bo koszty utrzymania infrastruktury są duże, stąd też wysoka cena szkolenia, ale coś za coś.
Jeśli chodzi o sprzęt to również i tu szkoła musi dysponować przynajmniej 5 motocyklami o różnych pojemnościach żeby móc nauczyć stopniując trudności, ale także musi posiadać w tym taborze model motocykla na którym będzie egzamin. Większość czasu nauki powinna się odbywać na placu szkoleniowym, gdyż opanowanie motocykla przy małych prędkościach jest najważniejszą umiejętnością pozwalająca później radzić sobie samodzielnie w ruchu.

Ostatnia rzecz, to ta odpowiedzialna szkoła. Prawda jest taka, że tu najlepiej udać się na szkolenie do placówki z długoletnią tradycją, gdzie brzydko pisząc „przerobili” już trochę ludzi i mają sposoby na nauczenie. Odpowiedzialna szkoła to sumiennie wykonujący pracę instruktorzy, program szkolenia i indywidualne rozwiązania na tzw. „trudne przypadki”, jednak tym może się charakteryzować wyłącznie szkoła istniejąca już kilka lat na rynku usług.

kurs-A-Kraków

Szkolenie motocyklowe w MSM MAŁOPOLSKA w Krakowie

Którą szkołę motocyklową z Krakowa polecamy?

Polecić Państwu możemy szkołę motocyklową, która jest na rynku od 10 lat i posiada całą wymienioną infrastrukturę sprzętowo-osobową. To szkoła specjalizująca się w kursach A oraz A2 dla motocyklistów, a ich biuro współdzielimy właśnie z naszą Auto-Akademia na ul.Senatorskiej w Krakowie.  Polecamy Państwu szkołę motocyklową MSM MAŁOPOLSKA, czyli Małopolską Szkołę Motocyklową

Więcej o Nich oraz ich szkoleniach dowiecie się klikając w poniższy przycisk przenoszący do ich serwisu.

MSM-szkoła-motocyklowa